BussPass Regulamin międzynarodowego przewozu osób autokarem
Regulamin przewoźnika autokarowego BussPass
Definicje
Przewoźnik - firma BussPass.
Pasażer - osoba korzystająca z usług przewoźnika.
Bilet - dokument uprawniający do skorzystania z usług przewoźnika.
Zakup biletów
Bilety można nabyć na stronie internetowej przewoźnika, w punktach sprzedaży lub bezpośrednio u kierowcy.
Bilety są imienne i nieprzenaszalne.
Pasażer jest zobowiązany do posiadania ważnego biletu na całą trasę podróży.
Rezerwacje i zmiany
Rezerwacje można dokonać na stronie internetowej przewoźnika lub telefonicznie.
Zmiany w rezerwacjach są możliwe, o ile przewoźnik zostanie poinformowany z odpowiednim wyprzedzeniem.
Opłaty za zmiany rezerwacji mogą być pobierane zgodnie z cennikiem przewoźnika.
Bagaż
Pasażer może przewozić jeden bagaż główny oraz jeden bagaż podręczny bez dodatkowych opłat.
Przewoźnik może odmówić przewozu nadmiernego bagażu lub pobierać dodatkowe opłaty.
Odpowiedzialność przewoźnika
Przewoźnik odpowiada za opóźnienia, utratę lub uszkodzenie bagażu, o ile zostanie powiadomiony przez pasażera.
Przewoźnik może ograniczyć swoją odpowiedzialność zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Odpowiedzialność pasażera
Pasażer jest odpowiedzialny za posiadanie ważnych dokumentów podróży.
Pasażer jest odpowiedzialny za szkody wyrządzone innym pasażerom lub mieniu przewoźnika.
Zasady przewozu zwierząt
Zwierzęta mogą być przewożone wyłącznie w przypadku posiadania przez pasażera odpowiedniej klatki lub transporterów oraz ważnych dokumentów zdrowia zwierzęcia.
Przewoźnik może odmówić przewozu zwierzęcia, jeśli stanowi zagrożenie dla innych pasażerów lub może uszkodzić mienie przewoźnika.
Bezpieczeństwo i przestrzeganie przepisów
Pasażerowie są zobowiązani przestrzegać zasad bezpieczeństwa oraz przepisów porządkowych obowiązujących na pokładzie autokaru.
Przewoźnik ma prawo odmówić przewozu osobom nietrzeźwym, agresywnym lub stwarzającym zagrożenie dla innych pasażerów.
Reklamacje
Reklamacje należy zgłaszać na piśmie w ciągu 14 dni od zakończenia podróży.
Przewoźnik rozpatruje reklamacje w terminie 30 dni od daty jej otrzymania.
Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem stosuje się przepisy prawa obowiązującego na terytorium, na którym świadczone są usługi przewoźnika.
Przewoźnik zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. Zmiany obowiązują od dnia ich publikacji na stronie internetowej przewoźnika.